lördag 17 september 2011

Getaway weekend

Vi har dragit iväg till Pite havsbad där vi nu sitter på vårt hotellrum och myser. Gubben är den som fixat denna lilla getaway.

Vi åkte på förmiddagen och lämnade Otto hos våra vänner som skulle vara vovve-vakt. Sen styrde vi Doris mot Piteå.

Väl framme så checkade vi in, lämnade bagaget på rummet och traskade mot äventyrsbadet.
Det blev en hel del timmar där för både lillan och gubben. Jag blev ivägskickad på spa efter halva tiden.

Jag fick mig en helkroppsskrubb och sedan ett kurbad med ansiktsmask. Jag har mådde som en riktig prinsessa, men jag måste erkänna att i slutet av badet började det krypa lite i kroppen. Tror inte jag är van att ligga still och inte göra nått, i vanliga fall läser jag något...

Ikväll har vi varit in till stan och ätit på Chiliköket. Samma restaurang som vi åt vår förlovningsmiddag (första förlovningen, för en massa år sedan). Mycket gott och jag kan varmt rekomendera deras mat!

Imorgon blir det hotellfrulle och sedan mer bad!
Nu blir det snart sängen...

2 kommentarer: