lördag 23 juli 2011

Frieriet

Jag ska nu äntligen uppdatera er om frieriet, jag kan göra det för nu sover lillan och jag har druckit så mycket kaffe å ätit så mycket socker att jag inte kommer att kunna somna på ett bra tag...

Den 22 juni 2011 är min nya favoritdag!

Jag, gubben och Willisen var i Stockholm för att först och främst se Foo Fighters Stadion. Det är ett av mina favoritband så det var grymt kul att se dom!!
När vi likaså var där så passade vi på att semestra lite. Vi bodde helt underbart hos våra vänner i Sumpan. Ett hem hemifrån, så kändes det!

När vi var i stora staden så (för dom som inte känner min gubbe) ska det hända saker hela tiden när man är på semester. Det ska åkas hit och dit, se så mycket som möjligt och han har ofta en tidsplan som han försöker att hålla. Denna är oftast pressad så man måste nästan be om lov att få en liten paus.
På detta schema så var Aquaria. Där tittade vi på alla möjliga fiskar i olika miljöer. Dom har till och med en regnskog med simulerade åskväder.

Så där, när vi står under ett tak i mörkret, regnet bara öser ner så stryker gubben mig på armen. Jag vänder mig om och han går ner på knä, säger en massa fina saker och frågar om jag vill gifta mig med honom.
JA!
Efter många kramar och tårar så har jag tid att andas, då har ovädret gått över till solsken och allt är perfekt.

Nu väntar jag bara på att få börja använda ringen, men det får jag ju inte förrän vi gifter oss. Just nu lutar det åt på Teneriffa den 24/1 2013, men vi måster kolla upp om det går. Annars kan jag göra det på måndag i stadshuset, så jag får det överstökat.
Jag har nämligen upptäckt att jag ska gifta mig med en groomzilla, men det underlättar iof mitt jobb...

Nu är berättelsen avklarad, ringen graverad och jag är lycklig!

1 kommentar:

  1. Men guud så gulligt! så ni kommer inte ha lixom en förlovningsring utan du för inte ringen förrän ni står vid prällen?

    SvaraRadera