söndag 14 augusti 2011

En dag på stan och härligt sällskap av fina vänner

Vi tog oss en promenad till stan för att lämna tillbaka filmerna vi hyrde igår (Megamind och Death race 2).

När vi går förbi busshållplatsen på Smedjan ser vi två stora hundar ligga och vila sig. Jag och Otto gick därför över på andra sidan. Helt plötsligt kommer dessa hundar rusande och morrandes mot oss.
Allt gick smabbt men allt gick tack och lov bra. Jag knäade rottisen i huvudet/sidan och hojtade åt den andra, Jocke skrek som en galning på ägaren. Men när vi kommit oss dörifrån skakade mina händer av allt adrenalin. Att människor inte har bättre koll på sina hundar!
Dessa hundar var ju kopplade, men det var ingen som höll i kopplet...
Ägaren påstod att dom var snälla som lamm. Jag litar inte på morrande hundar som kommer rusande...

Efter den urladdningen gick vi och tog oss en glass för att lugna nerverna. När den var uppäten och vi börjar ska röra oss hemmåt så möter vi vänner. Vi bestämmer oss för att hänga med dom på en fikapaus. Härligt med spontana möten!!

Jag har även haft besök av en kompis som blivit skåning. Hon och jag ses inte ofta så det är riktigt roligt varje gång!

Bjuder på en liten bild på Otto


1 kommentar:

  1. stackars Otto!! Han springer nog inte så fort va? :-)
    Obehagligt!!

    SvaraRadera