söndag 18 december 2011

Härlig helg

Jag har haft en av de härligaste helgerna på länge.

Redan på fredagen började myset. Vi hade vänner på besök, passade på att fika lite och gubbarna såg hockey. Helmer och Willemo lekte hela kvällen och jag tror båda barnen sov som stockar den natten.

Igår var vi en runda på stan för lite julklappsfix. Det mesta är avklarat men lite lull återstår.

Idag har jag passat på att baka. Jag har kokat apelsinknäck, gjort mintkyssar och kokat marmelad på kiwi och apelsin. Sen har vi även varit på ett kalas och en middag. Allt detta utan att jag känt mig särskilt stressad. Recept kommer på de sakerna jag gillade och kände mig nöjd med under nästa vecka.

Här kommer lite bilder från vårt besök ute i  Kallax där middagen serverades. Mycket gott och underbart sällskap. Om det hade varit poäng så får dom 10 av 10.
Det serverades kärlknöl med potatisgratäng, en varm kantarellsås och en kall lingonsås. Efterrätten bestod av hemmagjord glass med hjortron. Mums!



Dom har en hel hög med hundar hemma hos sig och Willemo hade fullt sjå att inte bli uppslickad. Hon hade jätteroligt och hundarna älskade henne. '

En clumervalp är nästan lika söt som en bassetvalp.... Det är farligt må jag säga. Jag hade funderingar på att ta med en hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar