torsdag 15 mars 2012

a'la julskinka

Jag är en människa som gillar att göra fynd. Allt från kläder och nöjesartiklar till mat.
Jag har turen att min blivande man också tycker att man ska passa på, även om man inte riktigt vet vad det ska användas till just för stunden.

 Så igår kväll tog jag fram en ENORM julskinka som gubben köpte på extrapris strax innan/efter jul. Den har legat i frysen och väntat att någon ska bemöda sig med den. Idag har jag nämligen varit ledig och har därför passat på att göra matlådor.
Julskinkans vikt: 3,6 kg
Något som jag tycker alla måste smaka är pannkaka med julskinka i. Hur gott som helst! Set är den i vänstra hörnet. Jag och Willemo kunde inte hålla oss så det fick bli vår lunch.
I högra hörnet är det en hittepå gratäng med broccoli, sötpotatis och  så klart julskinka. Längst fram är en av mina absoluta favoriter: Makaronilåda! Tyvärr delar inte gubben den åsikten, men nu i spartider så äter han den gärna om det innebär en bröllopsresa.


Nu ska jag fortsätta inne i köket, det ska bli fredagsfika till tjejerna på jobbet och middag till familjen. Idag tror jag att jag slår på stort... Pannerad fisk (fryst) och bakpotatis med stuvad spenat (fryst)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar