måndag 19 mars 2012

Pelargonerna som Gud glömde

Jag har aldrig hävdat att jag är den bästa på blommor. Jag tycker det är jättefint, men jag har även sett till att utrusta mitt hem med blommor av sorten tåliga-som-fan.
Men då varje vår ser jag dessa underbara pelargoner i affärerna. Vackra färger och bara lukten känns som vår för mig. I fjol köpte jag dessa och när hösten kom gjorde jag ett experiment med att övervintra dom.

Igår hämtade jag upp dessa stackare ur sin vintervila. Ser inte allt för roliga ut ännu.

Precis upptagna från matkällaren
Har tagit bort alla vissna löven.

Ser lite trist ut i fönstret just nu, men....

Nu hoppas jag att dom ska överleva. Tydligen ska man vattna dom med jämna mellanrum även när dom är i vintervila. Det har inte jag gjort så detta blir spännande.

Håll tummarna för mig och mina 4 pelargoner. Jag kommer med uppdateringar om hur dom tar sig.

1 kommentar:

  1. Heja heja, kvinnan med de gröna fingrarna!

    Sv: Haha, du tycker det ;)

    SvaraRadera