söndag 29 augusti 2010

Garderoben och hemkokt saft

Jag var hem till Öjebyn igår. Kalas stod överst på schemat. Min äldsta vän Jenny är ny officiellt vuxen även hos SAS och på bussarna, hela 26 år har hon blivit och vi har varit vänner sedan nästan lika långt tillbaka. Men som med alla riktiga vänskaper har det varit både upp och ner.


Grattis igen Jenny




Efter kalaset spenderades kvällen hos mor och far. En riktigt glad Willemo höll låda medans hennes morfar försökte höra vad kommentatorerna sa på TV. Tyvärr lyckades inte svenskarna ro hem denna Finnkamp.
Jag och mamma passade på att koka lite rabarbersaft. Jag tog med mig rå saften hem och nu på eftermiddagen har jag kokat saft av hälften. Resten har jag fryst in för senare bruk. Vi är inga stora saftdrickare här hemma. Men jag har nu just avnjutit första glaset och jag är mycket nöjd med resultatet.

Nu har jag påbörjat en rensning av min garderob. Jag är nämligen less på att inte kunna ha allt som hänger där. Nu ryker allt som inte sitter bra, man ska inte känna sig för tjock för sin egen garderob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar