lördag 16 april 2011

Bagarstuga och däckbyte

Här hemma har flitens lampa lyst.


Jag började morgonen med att baka surdegsbröd, denna gång av vetesurdeg och med tranbär, mandel och jordnötter som "fyllning". Mycket nöjd blev jag och det ska ikväll förtäras med lite brieost när jag och gubben har myskväll.



I förmiddags passade jag och svärfar på att byta till sommardäcken. Vi är som en väl oljad maskin när vi sätter igång. Vi har haft en paus i vårt samarbete i och med att Willemo flyttade in i magen. Men nu är vi starkare än någonsin.


Idag har även min mor och far varit förbi och hälsat på. Willemo var inte på sitt bästa humör, men dom har sett henne värre. Synd bara att hon är så förbaskat mammig/pappig!


Sen har Jocke hunnit damsuga medans jag var på morgonpromenad med Otto + Willemo och jag har hunnit tvätta lakan och byta i sängen.

Nu ska jag locka med mig gubben till soffan. Där ska vi mumsa på resterna av hans kaka (Han bakade denna kakan igår och den är gaaaalet god) och lite ostbricka.


Kaaimans chokladkaka av Elisabeth Johansson Denna sydafrikanska och läckra chokladkaka med whiskey bara måste man baka.


Här ovanför har ni receptet. Helt klart en vinnare och den är toppen med en klick creme fraiche.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar