måndag 18 april 2011

En produktiv dag och Teletubbies

Igår hann jag inte riktigt med att blogga, bara ett snabbt inlägg i farten. Hela dagen var fullspäckad av nyttigheter och trevligheter.


- Brödet blev ett jättegott Levain (som jag hittade hos Pain de Martin). Jag lät det brödet ligga under en bakduk med en påse på för att ge det en mjuk och seg skorpa. Jocke tyckte det blev det bästa brödet hittills.


- Ett fint besök av Sanna+ liten. Lite kaffe med bröd (i detta fall levain) såg vi till att skrapa fram.


- Sen fick både Doris och uteförrådet sig en ordentlig genomstädning. Hittade mycket skräp i båda men mest i uteförrådet som har varit en uppsamlingsplats för en massa gammalt bråte. Men nu är det fint och Doris fick sig till och med en ny doftgran med lime.


Kvällen bjöd på god mat hos svärisarna och sedan tog jag och svärmor en promenad. Hon har en stegtävling och det är alltid roligare att gå om man har sällskap tycker jag iaf.


Idag är det IKEA som är målet. Inte så mycket shopping men några kompletteringar blir det nog. Kul att bara få komma iväg och det blir skönt för Jocke också. Han ska nämligen stanna hemma och jag tar Willemo. Tyvärr föll det bort några som skulle med, dom hade fått feber men jag och svärmor håller fanan högt ändå. Nu är det bara att börja packa ihop det som ska med. Willisen har fått ännu en favorit i tv-rutan; Teletubbies. Så jag ska passa på att gå ut med vagnen nu, men först ett smakprov...

1 kommentar:

  1. Gud vad duktig du är med ditt brödbakande! :) Och härligt med uppstädning, skulle vårat förråd också behöva. Just nu får man lyfta ut halva förrådet för att komma åt något :D

    Crille påstår att han är allergisk mot tubbiesarna :D

    Sv: Försöker vila med Lillan, men kan inte för allt i världen somna om dagarna..nåja, att bara blunda en stund laddar ju också batterierna :)

    SvaraRadera