måndag 25 april 2011

Dag 20 – Den här månaden

Jag har som ni kanske märker lite bloggtorka. Men jag återupptar denna lilla informations serie om mig. Man kan ju nästan tro att jag är lite självgod.. haha! Klart jag är.

Denna månaden har inte varit allt för speciell. Jag har pulat på lite extra här hemma och varit ute på lite extra promenader. Jag har provat att koka marmelad med ett lyckat resultat, hunnit med att städa både uteförrådet som gud glömde och insidan av Doris.
Jag har börjat att äta lite järntabletter igen och min ork och energi har stigit säkert 40% extra bara igenom det. Synd bara att magen inte är överens med dessa mirakeltabletter. Har även sökt jobb, ett vikariat på ca 1 år. Men mer om det längre fram.

Idag blir det ganska lugnt. Vi ska på en promenad så fort lillan har vaknat från sin förmiddagslur och då ska jag passa på att gå och panta burkar. Av pengarna ska jag handla sopsäckar (vinterkläderna ska ner i förrådet nu) och ägg som jag ska använda när jag griljerar min skinka.

Joo.. Otto MÅSTE badas också!! Han är mer grå än vit och luktar inte direkt smultron. Men det gör jag efter promenaden, annars rullar han sig säkert i nått så jag måste göra om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar