fredag 24 september 2010

Full rulle

Jag går på högvarv nu.

Igår lagade jag maten som vi ska servera på lördag när lillan ska ha sin namnfest. Vi ska inte döpa om någon hade missat det för vi är inte religiösa Sen tycker jag att man själv ska få välja vilken religion man ska tillhöra. Det är jag glad att mina föräldrar också ansåg. Men Jocke kände att han skulle sakna själva kalaset kring dopet, så vi har då istället en liten namnfest. Då är alla glada :)

Jag lagade en gryta på fläskytterfilé och det blev nog ca 16 liter gryta. Sen blev det en egen tillverkad pizza-sallad. Det kommer ca 35 personer så det kommer nog bli en hel del över. Men bättre det än för lite.

Vi hann till BCV för en liten vägning och sen en sväng till Ica. Jag behövde handla lite som jag hade missat till grytan (jag gjorde detta innan jag började med matlagningen) så förhoppningsvis kan jag hålla samma tempo idag...

Idag har jag ju också rätt mycket. Baka pajer inför lördag, hämta ut nyckeln till lokalen vi ska vara i och sen ska vi inhandla en liten persent till Madde som fyllde år i måndags och ska ha kalas ikväll. Ska bli skönt att fara bort och bli bortskämd med en massa gott hembakat fika.

Nej detta duger inte. Nu måste jag sätta igång om jag ska hinna allt. Hade ju behövt städa lite, men det får vi se om vi hinner. Dammråttorna är inte riktigt som hundvalpar än utan håller sig lite på avstånd ännu. När dom kommer och hoppar runt benen så är det mer än dax ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar