söndag 5 september 2010

Stum man och fina vänner

Här kommer en snabb uppdatering, för jag har inte glömt av er utan det har varit full rulle här hemma..

Fredag: Springa ärenden åt min halvt döende man (förkyld..) och sedan avnjuta en underbar kväll hos Benny och Madde med mycket god hemlagad pizza. Vi bidrog med vin och hemlagad pizzasallad. Till efterrätt gjorde Madde sin galet goda choklad-/kolasås, visst sa jag att den är god? ;)

Lördag: Jocke åker till jobbet (fortfarande förkyld) i 4 timmar och jag passar på att städa här hemma. Vi fick nämligen fint besök av Jockes syster och hennes karl. Det var nämligen Kulturnatten som vi även i år besökte. Men innan vi gick dit tittade även mor och far in för att installera en krok till Willemos hoppgunga. Bjöd alla på en fläskfilé gryta med glass som efterrätt, sen drog vi "ungdomar" iväg mot stan...
Riktigt trevlig kväll, men det beror nog mest på sällskapet :)
Jocke tappade dock rösten under kvällen, vilket var mindre bra.

Söndag (idag): En underbar start på dagen fick jag. Jocke tog Willemo så jag skulle få sova en stund till. Dom tog Otto och gick till Coop för att inhandla en lyxfrukost till moi, lycka eller hur?
Sen blev det en tur till storheden för att köpa en ljuddämpare till Doris på Biltema. När vi ändå var där ute så tänkte jag kika på nya överdrag till mina prydnadskuddar. Hittade inga som jag gilla, så jag får jakta vidare.
Kvällen har jag spenderat med Jacki, en riktigt lång och skön promenad och sedan stopp här hemma för en liten kvällsmacka.
Efter mycket surr så berättade jag om mina planer på att starta en surdegsgrund. Jacki berättade då att hon har surdegsgurun Martins bok. Så nu ska jag starta en eller 2 olika och sen prova en massa recept från boken.. Här ska bakas :)

Detta var allt.. Adjöken ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar