onsdag 20 januari 2010

Min romantiska man..

Ligger här i sängen efter en ganska fullspäckad dag. Trött, men ganska nöjd med mig själv.

Jag startade dagen med liten promenad med Otto, medans Jocke funderade över livet i sängläge. Efter promenaden tog jag med mig Jocke på stan (och ja, han hade stigit upp innan detta) för att uträtta en hel del ärenden. Detta gick ganska bra, Doris (bilen) har nu en ny extranyckel och bäbis har en egen försäkring.

Jocke har vunnit en resa till Sydafrika som han åker iväg på i mars. Jag har påtalat att om det skulle hända något så hade det varit bra om han upprättade ett testamente. Man vet ju aldrig om det kommer ett galet djur och tror att Jocke är hans lunch :) Detta höll väl gubben med om till viss del, men jag tror mest att han gör det för att jag inte ska bråka allt för mycket med honom.
Sagt och gjort så går vi in hos en begravnigsbyrå för att kolla läget lite, priser osv. Får där en prisuppgift (detta var ganska vagt dock) på några tusenlappar. Vi tackar för oss och går vidare.
Utanför begravnings så säger då min älskade man;
Då gifter jag mig hellre, det blir mycket billigare.
Visst är han väl för romantisk...
Allt hann vi dock inte med , men det får vi ta på fredag för då har vi en helt ledig dag tillsammans.
Jag har hunnit med att jobba i eftermiddag och sen blev det en kvällspromenad med gubben och Otto. Stegtävlingen går riktigt skapligt, här är bildbeviset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar