lördag 19 februari 2011

Jävla hundägare!

Jag är väldigt irriterad!

Alla dessa hundägare som har sina hundar lösa och ingen pli på dom. När hunden "smiter" eller hittar nått mer intressant står då hundägaren kvar och skriker :
KOOM HIIIT!
Som att hunden vill komma till dom om dom låter sur, grinig eller arg. Skulle inte jag göra i alla fall om jag var hund. Inte ids dom gå och hämta hunden utan kanske går några steg och gastar lite till.

Har man inte koll, så koppla hunden om det finns risk att möta någon!

Det kommer lite lösa hundar nu och då här på Malmudden. Många har koll, men långt ifrån alla. Skulle det då hända nått med Otto, tex att han blir biten eller attackerad, lär jag sparka den andra hunden för att skydda min.

Tycker ni jag är för hård eller skulle ni göra desamma om det var er hund som var kopplad?

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Jag har min ena lös ibland men direkt jag ser människa eller hund så åker kopplet på. Jag blir jätte irriterad på folk som inte kopplar sina hundar, finns hund rädda människor och hundrädda hundar :/
    Helt klart du måste få försvara Otto, för inte ska du tro någon betalar kostnaderna för om det händer han någonting. jag är oxå beredd med foten om någon lös hund kommer, för man vill ju inte böja sig ner och riskera att fastna med ansiktet i en hundkäft :/
    Var ju en hund i lule i veckan som blev attackerad av en löshund, 5 månaders papillon valpen bröt ryggen och fick avlivas :(

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte tveka en sekund med att sparka hunden men du och jag är ju av samma skrot och korn. Jag uppskattar inte heller att folk inte gör nått när dom inte har koll på hundarna. Jag säger inte att jag har superpli med dum och dummare men dom lyssnar ju inprincip alltid och gör dom inte de så får dom veta de gode fort. Puss på dig och pussa willis från mig!!

    SvaraRadera