måndag 21 februari 2011

Surisen inte riktigt nog sur...

Det blev en lättare HLR på degen då den knappt jäst nått över natten. med lite torrjäst (har alltid detta hemma utifall att) och lite längre jästid nu på varma spisen så är bröden klara och avsmakade. Lite mer kompakt än jag hoppats på, men mycket goda i smaken. Jag hade i valnötter, jordnötter, aprikoser och tranbär. Riktigt fruktigt och gott.

Så här sitter jag nu med en tekopp och en macka å bara njuter. Resten av familjen ligger och vilar och förrutom brödbaket har jag hunnit städa igenom skafferiet. Kastat gamla grejer och traskat mer i matkällaren med det vi har dubbelt eller inte använder så ofta. Jag är nöjd nu så jag kanske firar med en vända på Röda korset eller Rädda barnen. Tänkte fynda mig en ny duk till köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar