söndag 6 februari 2011

Trötter i ögat...

Sitter och halv sover nu men vill hålla mig vaken i ca 10 min till så jag kan vika ihop mitt bröd en sista gång innan jag går och lägger mig.

Det har varit mycket idag.
En tidig morgon började jag och Willemo med. Kl 09.00 hämtade vi upp Sanna och Ebben för det skulle nämligen bära av till Jokkmokks marknad och innan dess skulle det hinnas äta frukost och klä oss varmt så vi ställde kl på 07.15. Det är tidigt i vår familj i alla fall och helst en lördag!
Marknaden var mysig som vanligt med det härligaste måste nästan ha varit vädret. Inte -30 denna gång. Jag hittade jätte fina jäskorgar till mina bröd för en mycket billig penning.
Stort tack till Emma för att vi fick våldgästa dig och din familj när bebbarna var hungriga.

Direkt vi kom hem var det bara att svida om och göra sig vacker inför en 30årings kalas. Fina vänner som man träffar allt för sällan var där.
Efter en ganska kort visit, för både gubben och Willis var trötta, begav vi oss hemåt. Väl hemma igen fortsatte jag på mitt surdegsbak som jag hade startat igång under morgonen. Så imorgon får gubben färskt bröd till frukost.

Nu ska jag vika det en sista gång... Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar