söndag 22 maj 2011

Ett rött inlägg

Jag har varit dålig på att blogga den sista veckan och tror det beror på röda veckan. Jag är alltid himla orkenlös veckan innan detta, ursäkta ordvalet, blodbad inträffar. Men nu när det kommit igång börjar jag känna mig lite mer normal.
Vi håller nu på att dividera om preventivmedel i vår lilla familj. För och emot lite olika. P-sprutan känns ganska lockande just för att slippa mensen. För er som inte vet så har jag nu kopparspiral och trivs hyfsat med den. Jag tycker det är skönt att slippa massa hormoner i kroppen som inte skulle vara där... Men jag blöder som en stucken gris varje månad och Jocke känner av den ibland.
P-piller tycker jag är jobbigt att komma ihåg. P-ringen gillade jag för den kunde man ta ut när man skulle "mysa" men när vi inte planerar på fler barn så känns det dom man vill ha något mer underhållsfritt.

Vad tycker ni? Har ni nått bra förslag att komma med....

2 kommentarer:

  1. Har du provat p-stav där slipper man oxå mensen men den fungerad inte på alla

    SvaraRadera
  2. Jag har hormonspiral,tycker det funkar jättebra.. har typ Minimal mens.. för många försvinner den helt.
    Men som du säger, du vill inte ha massa hormoner... men för mig funkar den jättebra iaf...
    Har hört att man kan blöda mkt av koppar... :-(

    SvaraRadera