torsdag 4 februari 2010

Skit pannkaka...

Sitter nu vid köksbordet och klurar på vad jag ska kunna fördriva min lediga helg med.

Jag har varit hos doktorn idag pga min vänstra häl som jag har haft ont i. Inatt har det varit så illa att jag knappt har kunnat sova. :( Så jag är rätt mosig i roten just nu..
Doktorn klämde och kände på foten och hälen, tittade på hur jag stod och meddelade dommen.

Du har en inflammation i en stor sena i hälen och detta kan utvecklas till hälsporre om man inte gör något åt det..

Fru doktor sa i alla fall att jag skulle sjukskriva mig en vecka... EN VECKA! Är hon tokig? Jag har tagit ledigt idag och är sedan ledig fredag-söndag. Min lediga helg... Om jag inte var toppenbra då (på måndag) så skulle jag ringa henne. Tror att hon vill sjukskriva mig längre då...

Känns inte riktigt toppen just nu ska jag meddela publiken. :(
Har fått order om att ta det så lugnt som möjligt och att gå så lite som möjligt...
Men jag känner mig ju inte sjuk så det kommer att bli svårt.. Tror jag ska ta gubbens kryckor och pula lite här hemma.. Kanske frosta av frysen eller nått annat spännande..

Ska i alla fall försöka att inte bli tokig pga detta.. Återkommer med lägesrapport om mitt mentala tillstånd..

3 kommentarer:

  1. Åh, stackarn.. Du har det inte lätt nu :( Vilken tur att du har Jocke! :)

    SvaraRadera
  2. Huvvaligen, kanske du skulle ha tagit det lugnt med bowlingen, nästa gång får det bli "granny-style" :D

    SvaraRadera
  3. Det var turligt nog inte bowlingen som utlöste inflamationen, utan att jag har jobbat mycket dom senaste dagarna. När doktorn hörde vad jag jobbade med så sa hon att det nästan var väntat, med tanke på golven... Hoppas att vi dock kan göra om bowlingen, även om jag måste lång gubbens rullstol ;D

    SvaraRadera