lördag 27 november 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma är tydligen ganska lik mig. Har fått höra otaliga gånger att jag ser ut som henne och det gör inte mig ett smack. Är ganska skönt att man kan se vems jag är (finns ordet vems och hur stavas det då? är det dialekt eller svenska?)
Mamma är en liten kvinna (iaf i jämförelse med oss andra) som älskar att påta med sina blommor och är galet bra på orkidéer. Det står alltid någon i blom och jag förstår inte hur hon lyckas, måste vara gröna fingrar. En annan av hennes stora passioner är julen. En hel del tomtar och annat julpynt finns hemma i Öjebyn.


Min pappa är en fixare. Han brukar kunna lösa det mesta och modifierar gärna olika saker så det passar honom bättre. Han är en person som är rak, säger vad han menar, inga krusiduller. Han har alltid (så länge jag minns) gillat Ford och England (Storbritannien), så hemma i huset har han sitt "pojkrum" där alla hans intressen finns samlade. Musiken, tidningarna, fotografier (diabilder) och flaggor allt i samma lilla rum.


Mina föräldrar har alltid funnits där och ställt upp om jag behövt dom, men dom har även lärt mig att ta eget ansvar. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar