tisdag 23 november 2010

Knäck på nytt sätt

Jag lagar alltid min knäck i micron. Det är väldigt smidigt och jag har en toppenbra skål till det. Man gör då bara en ½ sats i taget, men är skönt att inte behöva stå och passa vid spisen hela tiden.
Denna gång gjorde jag nått lite extra av en sats. Jag tillsatte 1 msk kakao (steg 1) och ½ krm pepparmints arom (steg 2). Mycket gott.


Grundsats för micro
  • 1 dl grädde
  • 1 dl sirap
  • 1 dl strösocker
  • ½ krm bakpulver

Steg 1: Blanda i hop allt utom bakpulvret i en stor glas/keramikbunke som tål hög värme. Kör den i micron i 5 min.

Steg 2: Ta ut, rör om och tillsätt bakpulver. Kör i ca 3-4 min till (prova er fram i form av kulprover för effekten på olika mikrovågsugnar kan varriera). Rör om och klicka i formar med hjälp av en sked.

1 kommentar:

  1. Ska prova ditt knäckrecept såfort jag hunnit köpa knäckformar :)

    Jag var snabbt uppe på en stadig stol och har hunnit få upp alla stjärnor ;) En annan dag hänger jag gärna med er, imorgon ska jag iväg till Luleå och hålla en kompis sällskap :)

    SvaraRadera