torsdag 18 november 2010

Fin middag

Igår kväll gjorde vi slag i saken som vi pratat om i flera år. Vi gick på Cooks och åt middag. Willemo fick följa med och hon charmade till sig lite gotta hon med. En jordgubbe gjorde bäbisen glad och föräldrarna ännu gladare.
Jag åt:

Helstekt reninnanlår
med lingonvinägersky, liten paj med rökt renhjärta och
pepparrot, potatis och palsternackskaka


Jag tyckte det var gott, men inte perfekt. Lite tråkigt när man har sett fram emot en helt underbar middag och så är den inte det. Pajskalet var torrt, tråkigt och hårt. Innehållet smakade ganska bra, men lite för mycket kräm. Potatis och palsternackskakan var lite torr och lite smaklös. Allt annat var det inget fel på, men lite liten portion dock.
Jag vet att jag låter lite gnällig men om man marknadsför sig som; Något av det finaste Luleå har att erbjuda; så har man grävt sin egen grav. Eller har jag fel?

1 kommentar:

  1. JA!!! Tack äntligen en till som genomskådat kejsarens nya kläder, finns andra restauranger som är klart lika bra om inte bättre.

    Men jag vill fortfarande veta vad ni firar ;-)
    Lisa G

    SvaraRadera