måndag 24 januari 2011

"Bulle i ugnen"

Första dagen på pulverdieten har gått toppen trots att man har känt sig frestad.


Jag och gubben har haft en helt underbar dag och kväll. Vi har nämligen förlovningsdag idag och har spenderat alla timmarna tillsammans. Det blev en tripp på stan underdagen och ett härligt barnfri.tt bio besök. Vi såg Narnia i 3D men gubben kunde inte se djupet riktigt pga synfel, så nästa gång kan jag lika väl gå och se 2D. Skönt med lite egen tid tillsammans!


Här bakas det för fullt. Jag håller nu på med ett Ljust bröd på rågsurdeg som jag hittade hos Pain de Martin. Detta brödet ska jag bjuda mammorn på när dom kommer förbi på onsdag. Gubben ska bara få provsmaka innan så det är ätbart.


Stegen har tickat på bra idag, eller vad säger ni? 17 668 är väl inte allt för illa pinkat av denna tjockis som bara har glassat runt på stan och gått på bio..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar