söndag 9 januari 2011

Dagens soppa

Det har varit en härlig dag med en massa snö. Vi började dagen med en liten promenad i snön och sen satte oss (jag, Willis och Otto) i våran lilla soffa och kollade lite True Blood säsong 2. Willemo somnade på mig och låg nästan 2 avsnitt och sussade men när hon väl vaknade var det dax för en tur till i snörusket med destination Örnäset. Jag kan meddela läsarna att jag inte kommer att behöva gå på gym den närmaste framtiden. Mycket snö och inte skottat med barnvagn och trött basset är ett års träning bara det.

Middagen bestod idag av Rotsakssoppa med röda linser, serverad tillsammans med hemmagjord foccacia (har länkat till Leilas recept som jag använde mig av).
Soppan var en tager vad man haver som jag personligen tyckte blev riktigt bra. Lädder upp receptet separat för att jag ska hålla lite ordning här på bloggen...

Nu sover lillan, jag och gubben kommer snart knyta oss också. Jag ska bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar