fredag 21 januari 2011

Mot Öjebyn

Jag och familjen ska börja packa ihop oss för en tripp hem till byn. Jag, Willemo och Otto ska spendera helgen där för pappan i familjen ska jobba. Jag hoppas bara att vädret blir bättre då jag har planerat en sparktripp med den 4-benta bäbisen. Det skulle han må bra av.

Jag har förresten varit till tandläkaren idag. Första gången sen jag flyttade till Luleå, så det var f*n på tiden. Trots denna långa frånvaro slutade det bara med ett hål och pyttelite tandsten. Jag har nog rätt bra tänder trots allt! Sen vart det inte så blodigt dyrt för man får tydligen ett litet bidrag varje år av försäkringskassan (dom började för 2 år sedan med detta). Tror det är 300/år så jag hade 600 i potten och besöket idag kostade därför bara 5 pix. Nu väntar bara ett återbesök för att laga lilla tanden och detta kommer att kosta ca 1000-lappen. Inte så farligt må jag säga.

Nu ska jag väcka familjen så vi får ge oss iväg nån gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar