måndag 24 januari 2011

Nu får det vara nog!

Ja, det får det..

Jag ska börja banta, på riktigt, för första gången. Här hjälper inte sundare matvanor och vardagsmotion utan nu tar vi i med hårda tag. Ont ska med ont fördrivas.

Jag ska nu köra en vecka med pulver och enbart pulver. Sen får vi se om det visar nått på vågen eller om jag enbart har fått skörbjugg. Jag tar det en vecka i sänder men vill gå ner ca 3 kg på 4 veckor om det är möjligt. Sen ska jag ta det lite lugnare och en inte lika drastisk viktminskning. Får se om detta experiment kommer att gå vägen. Gubben har lovat att stötta och hjälpa mig så mycket han kan.

Detta är den osminkade sanningen

Jag har måttat mig och vägt mig. Vikten tar jag via WiiFit som på samma gång räknar ut mitt BMI. Jag vet att man inte ska titta på BMI allt för kraftigt, men jag vill inte att det ska lysa rött för att jag är för tjock!
Vikt: 78 BMI: 26,03
Återkommer om en vecka med den aktuella vikten. Har stora förhoppningar, men är tråkigt nog inte helt övertygad ändå.

8 kommentarer:

  1. kämpa på tjejen! det kommer gå, jag håller själv på att jobba bort extra kilona då mitt wiifit också lyser rött. Jag siktar på 2-4 kilon i månaden äter mycket sallad och minskat ner på kolhydraterna. Du kommer fixa det Kram kram

    SvaraRadera
  2. You go girl! Du klarar det :)

    SvaraRadera
  3. Tack fina ni!! Skönt med lite peppning :)

    SvaraRadera
  4. Modiga du! Det där klarar du lätt. Jag vill också bli av med nåra kg så hör av dig när det är promenaddags :)

    SvaraRadera
  5. Du är så cool! :)
    Det kommer inte att vara enkelt, men det är klart att du fixar det!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset.:)Ska köpa hem lite saker idag och börja testa mig fram.:)

    Här kör vi också stenhård med att försöka gå ner det sista av kilona.:)

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  7. Erika! Jag tycker ABSOLUT inte att du är tjock! Vet dock att det inte spelar någon roll vad andra tycker och säger, utan att det som spelar roll är hur det känns i kroppen. Och det beundrar jag dig för-att du lyssnar på kroppen och gör allt för att du själv ska må bra!

    HEJA HEJA! :)

    SvaraRadera