torsdag 20 januari 2011

Kvinnor och deras skor

Jag Älskar skor. Älskar med stort Ä används för att uttrycka min kärlek.
Detta är historien om min senaste förälskelse.

Jag sitter i min soffa under en vecka i december som just passerat och lyssnar/tittar på Musikhjälpen. Bandet Movits! skulle dyka upp i studion och jag vill så gärna kasta ett öga då en gammal barndomsvän utgör en tredjedel av bandet. Men pga väder och vind så blev deras besök framflyttat ett antal gånger och till slut så är det dax. Som småbarns förälder är man inte den mest pigga alltid så jag tar min lilla dator och kryper ner brevid kärleken för att kolla in när Movits! spelar (SVT-play fungerade toppen tack och lov, allt sådant brukar vanligtvis strula när man minst vill). Efter spelningen så vill bandet ge en gåva som Musikhjälpen sedan auktionerar ut. I det paketet ser jag Dom!
Ett par svarta näbbstövlar! Kärlek...

Jag pratade med min vän Ida om dom och hon tipsade mig om Docksta Sko som hade just sådana. Detta har dock fallit i glömska då jag inte har känt att pengarna finns. Nu såg jag att Underbara Clara hade just sådana och att dom var så underbara som jag hoppats på.
Jag har nu presenterat dom för Jocke och kanske, kanske...

1 kommentar:

  1. Jag har bara hört jättebra åsikter om Dockstas skor, bl.a att dom håller i åratal, så det är en riktig investering Erika! Hälsa Jocke det! ;)

    SvaraRadera