lördag 1 januari 2011

Nyårskrönika

Här kommer en liten sammanfattning av året som gått på bloggen.



Januari:

Startar igång bloggen den den 16 januari och har sedan dess blivit lite beroende av den. Sen var det ju KappAhls stegtävling som jag deltog i. Riktigt kul och har inspirerat mig att fortsätta räkna mina steg.

Magen växte och jag började känna av en del krämpor. Men det var det värt!



Februari:

Sjukskrivning och förrymd man är en snabb sammanfattning av en snabb månad.

Stegtävlingen fortsatte med en ganska medioker insats från min sida pga fogarlossningar och inflammation i hälen.



Jocke var sov borta under veckdagarna i nästan 3 veckor. Han var inlagd på rehab för sin reumatism. Helt klart värt det, för han blev mycket bättre och tänkte även helt annorlunda.



Mars:

Förberedelserna inför bäbisens ankomst tar upp stor del av bloggen. Vi tapetserar om i hallen, gör besök på IKEA, tar ut badkaret och installerar en tvätt-/torkmaskin. Vi provade även på att beställa handling via nätet och är fortfarande lyckliga över denna uppfinning! Älskar att sitta i soffan och shoppa och sedan få alla Coop-påsarna inburna och petflaskorna hämtade på samma gång. Lovely!

Sen var det dax för besiktning av Doris som vi köpte dec -09 och det gick riktigt dåligt! 3 av 5 bromsar tog inte tack vare förra ägarens hemmabyta av bromsar. Dom hade satt på Volvo 240 bromsar på Doris som är en Volvo 940. Inte särskilt lyckat och detta gjorde att vi fick om besiktning. Tur att vi har en bra mekaniker!
Jocke drog iväg till Sydafrika. Den mannen håller sig då aldrig hemma :)



April:

Innebar väntan på bäbisen som var beräknad den 29 och sjukskrivning 8 dagar innan jag skulle gå på mammaledighet. Var lite besviken att jag inte höll ut, men pga all smärta så gav jag upp. Men värmen gjorde humöret bättre och jag var mycket nöjd med att snön hann smälta bort innan vilddjuret i magen tittade fram.



Maj:

Blev jag mamma till lilla rumpnissen Willemo. Dagarna passerade i ett naffs i alla blöjbyten, ammningstillfällen, stödmatning och försök att vara någorlunda människa. Har varit underbart och krävande, men skulle inte vilja byta med någon då hon är den sötaste av alla!

Jag och Willemo var med i Vårruset tillsammans med Kappis tjejjerna och jag tror nästan att hon var den yngsta deltagaren.



Juni:

Passade då på att fara runt och träffa folk vi tycker om och få besök av dom också. Vi blev instängda på Åhlens i Boden då deras entrétak rasade ner och for på en fiskeresa tillsammans med Jockes föräldrar till Byske. Fick även uppleva mjölkstockning och det är inte att rekommendera Så alla mamas där ute: Bröstvärmare!!

Midsommar är det ju alltid i juni och vi firade den tillsammans med Jockes syster, hennes karl och dennes söta dotter. En lugn tillställning som jag tänker tillbaka på med värme. Det var ju även kronprinsessbröllop och lilla Willemos namn blev godkänt av staten denna månad.



Juli:

Blev inte så mycket bloggande under juli. Jag fyllde år, myste massa hemma i Öjebyn med mamma och pappa, njöt av solen och tittade på regnet.



Augusti:
Denna månad gick i resandets tecken.
Startade igång en stegtävling med Madde och blev beroende av att hålla koll på mina steg och alltid bräcka mina rekord.



Bokade resa till London i november. Jag och Willis åkte iväg med mina föräldrar till Sundsvall för att fira min "moster" som fyllt 60. Blev även en hel del besök hos min mor o far i Öjebyn.



Jocke och Willemo funderade på att söka till Idol, men fick inte det stöd av mig som dom hade hoppats på.





September:

Förkylningen som drabbade oss kom inte till oss samtidigt utan vi fick njuta av den var och en i fred. Tur det egentligen, för då kunde vi ta hand om den sackaren som blev drabbad. Jocke åkte dig först, sen Willis och sist jag. Willemos var lindrigast tack och lov.



Vi hade namnfest för Willemo istället för att döpa henne och det blev en mycket lyckad tillställning med nästan alla våra nära och kära närvarande.



Stegtävlingen fortsätter om än med lite paus i en vecka pga förkylning.




Oktober:

Vi började med babysim och har njutit av massa mys i vattnet sedan dess.

Vi tog även 5 månadessprutanWillis som inte uppskattade detta och blev så arg att hon slutade att andas. Tur att vi hade Maria vår barnmorska där och att hon var handlingkraftig.

Halloween innebar en karvad pumpa och godis till barnen, för detta året var vi förberedda. Haha!

November:
En resa till London som varit planerad länge blir äntligen av. Det gick jättebra att resa med Willemo som är hur glad som helst bara hon får vara med och får mycket uppmärksamhet. Det fick hon i massor där borta!
Elgiganten Megastore slå upp sina portar i Luleå och gubben jobbar som en besatt. Jag lyckades dock hålla mig borta i London under öppningen så han behövde inte ha dåligt samvete för min skull. Finaste svärmor stod i kö på öppningsmorgonen och köpte mig en minidator och en ny telefon. Hon är guld värd.
Julen tittade fram i november och jag pyntade allt klart till och med granen. Gubben kommer att jobba en massa innan jul, så vi passade på en dag när han var ledig.
Har även haft lite bloggtorka så jag startade ett projekt med att lägga upp 30 dagar om mig. Men det går inte allt för bra ändå...

December:
Jag satte igång med att jobba lite nu under julen, några enstaka dagar bara. Men det har varit toppen kul!! Sen har vi börjat med en städerska som kommer 2 ggr i månaden för att städa. Riktigt trevligt.
Jul och nyår har flutit på i lugn takt och vi har njutit av varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar