måndag 10 januari 2011

Utlåst på balkongen

Det har varit full fart idag, och än är inte kvällen slut.
Jag började morgonen med att sopa balkongen för jag skulle hänga ut sängkläderna på vädring och när jag står där så kikar gubben ut och berättar att han ska ta bussen till jobbet pga all snö. Sen stängde han dörren och gick ut med hunden. Vad jag inte visste var att han även fällde ner handtaget så när jag skulle gå in gick inte det. Willemo satt där inne och tittade ömsomtvn och ömsom på mig. Jag fortsatte att sopa där ute och leka tittut med Willis medans jag väntade på att gubben och vovven skulle komma tillbaka. Gick jättebra och hon märkte inte att vi var borta.
Jag har sedan hunnit med att kolla ett avsnitt av True Blood och bakat både cupcakes och kokkostoppar. Hamstern Stig har fått nytt i buren, Benny och Madde har varit förbi på fika och detta morfade över till middag också. Nu har gubben vaknat efter sin tupplur och tar hand om Willis för jag ska nu börja plocka bort julen. Lite trist för granen är jag riktigt nöjd med i år.

Måste nu sätta fart för att hinna med allt avpyntande...

1 kommentar: